Pfftt.. het is wel erg veel allemaal - Reisverslag uit Moyobamba, Peru van Ilona Witte - WaarBenJij.nu Pfftt.. het is wel erg veel allemaal - Reisverslag uit Moyobamba, Peru van Ilona Witte - WaarBenJij.nu

Pfftt.. het is wel erg veel allemaal

Blijf op de hoogte en volg Ilona

28 Maart 2018 | Peru, Moyobamba

Hola, Buenos Noches Holanda.. (goedenavond)

Vandaag zijn we precies 1,5 week aan het werk bij San Lucas. Ik dacht dat ik hier wel een beetje vakantie kon vieren, maar dat valt een beetje tegen.. haha.

Elke morgen gaat om 7 uur onze wekker af omdat we om 8 uur op ons werk moeten zijn. We beginnen elke dag met een dagopening en daarna gaan we tot 13 uur aan het werk op kantoor. Elise en ik zijn dan voornamelijk met studiedingen bezig en een enkele keer bereiden we een activiteit voor. Ik ben altijd weer blij als ik tussendoor een fluitlesje mag gaan geven in de ochtend, want van 9 tot 13 achter een bureau zitten is niets voor mij.
Tussen 13 en 15 hebben we pauze. Dit lijkt lekker lang, maar in die tijd lopen we van en naar ons werk en we zijn eigenlijk niet direct om 13 uur weg. Dit betekend dat er van de twee uur pauze, nog maar een uur overblijft waarin we eten en wat uitrusten.
De meeste middagen ben ik van 15 tot 19 uur aan het muzieklessen geven. Het is bijzonder om dat hier te mogen doen. De cultuur rond muziek is zo verschillend. Er wordt heel anders les gegeven dan in Nederland en dat maakt het uitdagend voor mij. Mijn flexibiliteit wordt flink op de proef gesteld.. ;) Ook is het voor de kinderen natuurlijk erg wennen dat ze nu een 'echte' fluitdocent hebben en ze spreekt niet eens Spaans.. Dit levert soms hilarische momenten op. Gisteren hoorde ik twee jongetjes samen smoezen. Ze moesten lachen omdat ik iets verkeerd zei en toen zeiden ze tegen elkaar wat ik had willen zeggen.. Om het eis wat te breken heb ik gisteren maar een wedstrijdje gedaan wie het langst de noot kan aanhouden. Respect voor de kinderen, het ging ze erg goed af! Ik verwacht dat de lessen steeds leuker zullen gaan worden. Peruanen houden wel van een grapje, dus als we elkaar wat beter kennen kan het een vrolijke boel worden! :)

Omdat we ons programma als erg druk ervaren hoef ik bij de viool/cello lessen er niet altijd bij te zijn. Dan kan ik op kantoor met school bezig gaan. Dit is fijn, want het is echt niet te doen om 's avonds om 20 uur ook nog weer met school bezig te gaan. Maar goed.. ik leer hier tenminste wel weer wat het is om een volle dag te werken.. Het luxeleventje wat ik hiervoor in Nederland had is voorbij.. Haha

Morgen en vrijdag zijn we vrij in verband met Pasen. Vrijdag gaan we samen met anderen van hier naar Tincana. We gaan dan met een bootje de jungle in. Het schijnt daar erg mooi te zijn, dus ik heb er reuze veel zin in. Mooie natuur, mooie dieren, water, oftewel puur genieten!

Leuk uitje met de oudjes van San Lucas:
Afgelopen zaterdag gingen we mee met een uitje van San Lucas voor de ouderen. We gingen in twee busjes naar Tioyacu. Dit is een soort natuurpark waar je kunt zwemmen, sporten, wandelen, genieten van het uitzicht, eten, etc. Het was die dag gelukkig mooi weer, dus we konden zwemmen. Maar oef.. wat was dat water koud. Elise, Carolien en meerdere oudjes hebben onder de watervallen gestaan, maar ik hield het alleen bij mijn benen, het was echt niet te doen. De oudere mensen vonden dat ik mij aanstelde en moesten erg om mij lachen. Toen ik achter een groepje langs liep werd er ineens in mijn kont geknepen. Ik draai mij om en daar zitten wat oudere vrouwtjes lachend naar mij te kijken. Laat het hier nou niet bij blijven.. Ik had in het Nederlands tegen Carolien gezegd dat ze een week ruzie kreeg als ze mij nat zou maken. Maar ja.. dit kunnen de Spaanse vrouwtjes natuurlijk niet verstaan. Ik liep bij ze vandaan en van achteren werd ik door meerdere vrouwtjes nat gegooid. Het was ontzettend koud, maar ook wel weer lekker.. Maar wat een ondeugende oudjes hier en een lol dat ze hebben.. echt mooi om te zien.

In de volgende blog hoop ik meer te kunnen vertellen over een project wat we in samenwerking met een kerk hopen te gaan doen in een ander dorpje. Het heeft met voorlichting voor ouders te maken. Hoe en wat precies dat weet ik nu nog niet, maar Elise en ik mogen hier in meedenken en dat is super gaaf om te doen. Het sluit heel mooi aan bij sociaal werk.

Fijne avond nog allemaal en tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilona

Hoi allemaal, Welkom op deze site. Ik hoop tijdens mijn tijd in Peru hier mijn ervaringen te delen. Jullie zullen blogs, vlogs, gedichten, foto's, etc. langs zien komen. Enjoy! Liefs Ilona

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 6933

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 05 Juli 2018

Making memories..

Landen bezocht: